Bästa helgen på länge!

1kommentarer

Sitter här efter en riktigt bra helg och är otroligt trött så tar nog kvällen ganska tidigt för en gångs skull.

Både fredagskvällen och lördagskvällen tillbringades med vackra Maria och hennes lilla Julia. Vi pratade, åt middag, busade med Jullan och hade det otroligt trevligt. Innan jag promenerade till dem så var jag hos min faster som hade fått besök av hennes son Daniel, hans fru Mikaela och deras två små 1-åriga tvillingar. Daniel var min bästa vän och vi umgicks jämt fram tills jag blev 17 och han flyttade härifrån. Så de senaste 10 åren har det inte varit så mycket kontakt mellan oss tyvärr och jag har saknat honom massor.

Så jag fikade, pratade med hans fru och lekte med småttingarna under några timmar, efter att han gått iväg på 10-årsjubileum. Det var otroligt trevligt! Sonen kommer garanterat att charma många tjejer i sitt liv, har redan lyckats skaffa ett leende som smälter hjärtan. Och om inte alltför länge ska jag åka till dem och hälsa på. På natten var jag chaufför åt kusinen, och innan han gick ur bilen satt vi och tjata och diskuterade i drygt en timme, kändes pecis som förr och det gjorde mig otroligt glad. 

Äntligen blev det en tur till Öby kulle utanför Örebro för att se på ormar, något jag väntat på i över ett år. Eftersom jag mått som jag gjort kunde jag inte åka när jag hade tänkt så det var inte så många ormar som det varit förra veckan. Men fick se ett "nystan" med kanske 7-10 ormar och några ensamma som ringlade omkring. Vad jag vet om så är det ett av få ställen, kanske till och med det enda, där man kan se hundratals med ormar när de kommer fram i vårsolen för att para sig innan de krälar vidare ut i naturen. Har inte vetat om det förrens Maria berättade om det förra året, men efter jag fick veta det var det ju givet att jag skulle åka dit. Nästa år hoppas att jag är frisk under dessa veckor så jag får se riktigt många. Nöjd med besöket blev jag iaf och fick sällskap av mamma, som i sista sekund blev sugen att följa med. 

Som sagt, otroligt trött och har haft alldeles för lite sömn denna helg, med sena nätter och tidiga mornar. Så förhoppningsvis chockar jag till och sussar om en timme... Mycket glad och nöjd med min helg.
 


 


1 kommentarer

Pillan

30 Apr 2010 21:24

Till sommaren är den största delen av utbildningen klar, men i höst är det ett par smådelar att klara av innan jag har det färdigt "på pappret".

Åh, jag visste inte heller att det fanns ett ormnäste i närheten. Är det kläckningen du varit och tittat på, eller parningstider?

Kanske jag skulle åka på nästa år jag med :-)

Kram!

Kommentera

Publiceras ej