Ändrade planer...

2kommentarer

Ikväll hade jag planerat att städa, pyssla och sedan mysa framför en romantisk komedi och äta gott. Jag och Skrållan har varit ensamma här hemma nu de senaste dagarna för mamma har varit och hälsat på sina söner i Borlänge och Karlstad. I morgon kommer hon hem så tänkte passa på att mysa lite extra idag när man har lägenheten för sig själv en sista kväll.

Men saker och ting går ju inte alltid som planerat. Å när jag hade kört 5 minuter på väg hem så märkte jag hur

Slangen mellan kylarn och motorn hade lossnat, har hänt en gång förut och då kokade motorn och jag fick motorstopp. Så den här gången hann jag stanna innan den kokade, men det var inte långt ifrån. Stannade vid Q-star vid E18. Väntade 30 minuter och fyllde på med massa vatten, provkörde lite och körde ut på E18. Kom ca 100 meter innan mätaren åkte upp igen och jag fick stanna. Tömde de vattenflaskorna jag fyllt upp och åkte de 100 m tillbaka till macken. Där fick jag hålla på och greja ytterligare en timme innan bilen var redo. Sen fick det fint att åka, men jag var otroligt spänd hela vägen. Kom hem till slut, 3 timmar senare än planerat. Å det blev inte mycket städat. Men filmen hann jag med iaf.. Prioritering.. =)

Filmen som jag precis avslutat heter "Love Happens", som det hörs så är det en romantisk film, men också otroligt smärtsam och jag som sällan gråter till filmer satt här och grät. 

Godnatt mina kära!  

2 kommentarer

Pillan

09 Aug 2010 22:02

Vilken otur med bilen! Ibland önskar man att man levde på häst och vagn-tiden.. :-/



Japp, det är den kursen. Kul, då kan vi ju kanske läsa lite ihop nån gång! :-)



Ja, jag ska vara inne i stan efter fyra i morgon. Kan höra av mig på eftermiddagen, kramar!

Pillan

11 Aug 2010 11:40

VÄLKOMMEN till Vårruset-laget. I maj 2011 är vi i form för en runda på 5 kilometer :-) (Om du kan vara med vilket vi håller tummarna för)



Hejja! hejja!

Kommentera

Publiceras ej