Helgjobb och trevliga stunder

0kommentarer

Var ledig i torsdags så då passade jag på att hälsa min kompis "D" och hennes minsta son, söta Mikael. Kändes som att det var länge sedan vi sågs senast, så det var verkligen på tiden. Trevligt som alltid! Därefter åkte jag ut till Bodalen och hälsade på min kusin Ingela, det var verkligen inte igår.
Apråpå söta söner tillbringade jag söndagseftermiddagen/kvällen hemma hos Josefin. Deras son var en månad i måndags och är så otroligt liten! De flesta bebisarna jag har haft runt omkring mig har vägt runt 3500 och uppåt och lilla Melwin väger inte ens nu så mycket, så känns så himla liten. Han sov så gott i min famn, riktigt mysigt! Vi beställde pizza och kollade på film. Får nog bli återkommande tycker ja.

Eftersom jag var ledig i torsdags så innebär det att jag jobbar i helgen, vilket är jätteskoj! Har varit fullt upp hela veckan, för det har bara varit jag och Jenny, en tjej som jobbat där ett år. Är otroligt duktig både när det handlar om grisar och även hästar som hon jobbar med vid sidan av. Den helgen man jobbar är man ensam där, och idag gick det jättebra, fick hoppa in till en sugga och hjälpa henne under förlossningen, men i övrigt gick allt som vanligt. I morgon ska min mamma följa med och ta sig en titt inne i gården. Ska bli jättekul att visa henne allt som jag pratat om och höra vad hon tycker.






Kommentera

Publiceras ej