Krutgumma

0kommentarer

I dag har jag varit ledig och passat på att sova ut. Trivs dock så otroligt bra på mitt nuvarande jobb så jag saknar det när jag inte är där. Roligt när man känner så, men med knappt två veckor kvar kommer det bli trist och sluta. Jaja, får hoppas jag hittar något annat jobb snart. Har kontakt med med gris/nöt-gård på Gotland som är intresserade. De har ju som sagt både grisgård och nöt-kreatur, men jobbet som låg ute var med kor. Men de har frågat om jag vill jobba 50/50 mellan grisgården och korna om jag skulle få jobbet. Å det är självklart att jag skulle vilja det. Skulle ge mig väldigt mycket störra chans att hitta jobb framöver sedan och skulle bli otroligt varierat. Är ju hur mycket som helst att lära sig och fixa enbart med grisar, och med kor också skulle det bli massor att göra, och inte bli långtråkigt. Det jobbet jag var på intervju för förut, kändes inte alls bra när jag var där. Skitigt och trångt och vissa saker jag inte tyckte om. Där jag är nu är det rent, fräscht, ordning och reda. Alla lagar och regler följs och djuren mår bra.
Men det här jobbet vill jag verkligen ha! Jag har mindre erfarenhet än andra som sökt det jobbet, men av någon anledning gillar de mig, så jag får se hur det går.

I eftermiddags åkte jag och mamma till Askersund för att hälsa på hennes faster som vi inte träffat på länge. Tidigare i år fyllde hon 95 och är pigg som attan. Hon såg ut att inte vara en dag över 80. Hon och hennes 10 år yngre make bor i ett hus och de fixar och donar. Han var senast i våras uppe i ett träd och sågade ner grenar som behövdes ner. Imponerande när man är 85 år! Otroligt söta var de också, och bjöd på 7 sorters kakor, som självklart var hembakade.. =)

 

Kommentera

Publiceras ej