Provjobb på Gotland!

0kommentarer

Om inte något radikalt händer så kommer jag i början på september åka ner till Gotland och jobba ett par dagar. Har haft en del kontakt med Mats som förhoppningsvis kommer anställa mig efter dessa dagar. Det verkar redan som att han bestämt sig för mig, men jag försöker att inte ta ut något innan allt är bestämt och jag varit där. Det verkar hur som helst jättebra. Så hoppas hoppas!

Nu har jag iaf kommit tillbaka till mitt sociala jag och tur är väl det, för om jag hamnar på denna ö, så kommer jag inte komma tillbaka alltför ofta och hälsar på. Speciellt inte till mina norska vänner då det är minst 9 timmar till Halden från Hemse. Så om jag får jobbet så åker jag direkt dit och umgås under någon vecka.

I torsdags efter jobbet åkte jag in till Örebro och hälsade på Tess. Vi hade myskväll och diskuterade det kommande valet då ingen av oss kände oss direkt insatta i det. Vi gjorde en test och det testet visade tydligt att jag hade rätt som kände mig splittrad innan. Personligen har jag alltid hållt mig till vänsterblocket då jag tycker att alla människor ska ha lika stor chans att må bra och man inte ska sparka på de som redan ligger. Däremot är det högerblocket som håller lantbruket om ryggen mest så ska jag fortsätta inom detta yrke så borde jag rösta på dem.

Dagen har tillbringats hos min faster och hennes man som bjöd på fläskfile och potatisgratäng, otroligt gott. Sen blev det mys med Maria och lilla Julia. I morgon ska jag baka västerbottenpaj som jag ska ha med till kräftskivan jag ska till hos Josefin och hennes familj. Ska bli riktigt gott!

Kommentera

Publiceras ej