Slutar aldrig att förvånas över mänskligheten...

0kommentarer

Detta är min stora skräck när jag någon gång framöver kommer skaffa hund...

Tjuv gjorde åtta valpar föräldralösa

I detta fall handlar det om vuxna american stafford-shire terrier, men även pittbull löper större risk än andra raser att bli stulna och bortförda. Både för att några känslolösa människor vill träna upp dem till kamp-hundar. Om hundarna inte är intresserade av det, så används hundarna istället som "slagpåse" för deras egna hundar, att träna upp sig på.
Har läst flera gånger att även valpar och mindre raser blivit upplockade utanför affärer, då endast för det andra alternativet. Vet att jag aldrig kommer förstå mig på människor som gör sånt här, så det tänker jag inte ens försöka mig på.
Men det känns som polisen inte tar sånt här på det allvar det förtjänar! Har en människa brist på empati mot djur, då har de garanterat även sådana problem mot andra människor.

Kommentera

Publiceras ej