Sista dagarna..

0kommentarer

Nu är det bara 3 dagar kvar tills jag äntligen ska få vara ledig en hel vecka och åka hem till min underbara familj och älskade vänner i Sverige. Som jag längtar!

De två sista veckorna har det varit fullt upp, men det har gått bra och jag har fixat det som skulle göras, och det har varit mycket, så känner mig väldigt nöjd. Känner mig dock otroligt sliten och igår och idag har allt gått så segt, så nu ska det bli härligt att få vila upp sig lite. Men först är det 4 dagar till som ska jobbas.

I går kom jag äntligen iväg till frisören, håret var så slitet så det kunde nog inte bli så mycket värre. Ca 2 dm kortare blev det och det känns som 5 kilo försvann. När jag kom hem färgade jag det så nu är det fräsch och fint igen.

Under kvällen bakade jag havrekakor. Eller snarare skulle baka havrekakor, mamma hade skickat receptet på de goda kakorna hon brukar göra. Men en liten detalj saknades, mjölet. Tyckte det verkade lite konstigt, men det var så länge sedan jag gjorde dessa kakor senast, så jag slängde ihop de ingredienser som det stod och in i ugnen. Allt flöt isäg och ut kom något som mest såg ut som havreflarn, brända havreflarn. Men men, det hela tog ca 15 minuter, så det gör inte så mycket att det blev fel.

Så idag har jag gjort ett nytt försök, denna gång med mjöl, så nu har jag några nygräddade havrekakor. Om jag inte missminner mig så är det brödernas favorit, så ska baka fler i morgon, så det räcker en stund.

Kommentera

Publiceras ej