Efter regn kommer solsken...

0kommentarer

Igår hade jag en riktig skit-dag. Allt gick emot mig och inget blev som det skulle. Så när jag kom hem från jobbet så gick jag och sov två timmar och vaknade upp och mådde lite bättre. När man har såna dagar så är det enda som hjälper, åtminstone för mig, att sova, eller gå och lägga sig för natten. Är svårt att bara ändra humör när det gått så långt på annat sätt. Så igår kväll när jag vaknat upp tittade jag och mamma på film och efter en stund kändes det mesta som vanligt igen. Tur att det är sällan man har såna dagar.  

Tanken var att min brorson Gabriel skulle komma hit och sova över hela helgen, men pga olika saker så blir det en heldag idag istället. Just nu åker mamma och han rälsbuss till Nora och där ska jag möta upp dem. Å så får vi se vad vi hittar på. Vädret är ju tyvärr ganska kyligt, så sol och bad blir det nog inte. Men lite Nora-glass kan man ju äta oavsett och så blir det nog en sväng ut på Alnarps Ö. Ikväll ska vi till Örebro och lämna honom hos hans föräldrar och lillebror som campar på Gustavsvik.

I morgon ska jag nog ägna mig åt jobbsökande o kanske lite svampplockning. Jag och mamma var ute i onsdags och det blev ungefär 500 g den här gången också när det var rensat. Så det blev hemmalagade älgfärs-köttbullar och en otroligt god kantarell-sås igårkväll till filmen. Mums!

Kommentera

Publiceras ej