En massa att fundera på...

0kommentarer

Helgen som var tillbringade jag i Sörmland, närmare bestämt ute bland ängarna utanför Stigtomta, Nyköping. Äntligen kom jag iväg och hälsade på min favoritkusin Daniel och hans härliga familj. Senast jag hälsade på honom var 2003 så det var verkligen dags. Mycket har hänt för oss båda sedan dess och han har både hittat sin livs kärlek Mikaela, gift sig, fått en styvdotter och för drygt ett år sedan blev han pappa till två charmiga tvillingar som är honom upp i dagen.

Även om jag trivs som singel och egentligen inte alls längtar efter ett förhållande just nu, så kommer jag någon gång framöver ha ett förhållande igen. Å då hoppas jag att det blir i närheten av det kärleksfulla och sunda förhållandet de två har. Att verkligen jobba för att det hela tiden ska bli bättre är något jag tror att få par gör. För övrigt tror jag att jag Mikaela är nog den vettigaste människan jag någonsin träffan, klockren helt enkelt.  

Vi tre grillade, spelade kubb och krocket, vandrade runt nere vid hamnen, åt glass, lekte med tvillingarna och pratade massor. Många minnen som jag inte har tänkt på, på länge kom tillbaka. Mycket skoj hade vi tillsammans jag och Daniel när vi växte upp. På lördagskvällen skulle Daniel på tränar-möte så då satt jag och Mikaela uppe halva natten och pratade om allt möjligt. Fick mycket att tänka på efter de diskussionerna, förstod bättre varför saker och ting blivit som de blivit, och fick även mer att fundera över.

Strax ska jag umgås med Tess, vi ska ner till Strandkanten och fika. Har ledigt i morgon, så då kan jag faktiskt umgås efter 20 för en gång skull... Men anledningen till att jag är ledig i morgon är att jag jobbar i helgen, så ja, då blir det nog lika lungt då.

Kommentera

Publiceras ej