Slitsam vecka..

0kommentarer

Den här veckan har jag varit helt under isen. Midsommar firades upp i Borlänge tillsammans med mina bröder och deras familjer. Det var trevligt med massa god mat och gos med brorsbarnen. Fick åka med min snälla kusin Lars hemåt och lyssna, diskutera och skratta åt allt han hade att berätta om.

När jag kom hem på söndagskvällen berättade dock mamma att min ögonsten Skrållan inte hade ätit ordentligt sedan på torsdagen. Eftersom hon fortfarande var pigg och åt lite så ville jag inte åka in akut. Så på onsdagen klockan 5 åkte jag och Skrållan till jobbet och där fick hon vara i vårat vilorum tills det var dags att åka in till Örebro och få henne undersökt. Veterinären hittade inga fel på lilla damen utan trodde att hon förmodligen hade saknat mig när jag åkte iväg med resväskan i onsdags morse och inte velat äta. Känns ju lite konstigt eftersom jag nästan varit borta konstant de senaste 4 åren, men hon brukar bli vrång när hon ser att jag packar väskan, så helt otroligt är det väl kanske inte. Lämnade dock henne kvar så hon fick ta bort lite tandsten i förebyggande, så att hon inte får problem framöver. Oj, vilken groggy katt jag hade här i förrgår. Sötaste tjejen var hungrig och försökte äta, men förstod inte att hon var tvungen att öppna munnen. Så hon böjde sig ner och lutade hela sig mot en liten knort- och somnade.. Så fick bära tillbaka henne till sängen så hon fick vila bort narkosen lite mer.

Sen har det hänt lite andra saker som både irriterat mig och kört ner min självkänsla i botten. Men nu efter några dagar så är jag tillbaka till normalstatus och glad igen. Tycker folk att jag inte klarar av att ta hand om mig själv så är det upp till dem, jag får lära mig att inte ta åt mig fortsättningsvis. Vad jag gjort de senaste åren borde ha visat både dem och mig själv att jag klarar av mycket på egen hand!

Här är iaf lite bilder från min helg i Borlänge


 
 

Clara sitter och äter på midsommarafton



Å Claras pappa (min störste storebror Andreas) gosar med Max



Hannes är bara liiiite lik sin far Marcus... =)



Coola Clara och en stolt pappa firar midsommar



Mina tre brorsbarn leker för fullt tillsammans




Kommentera

Publiceras ej