Gamla återseenden...

0kommentarer

Så i helgen tog jag det lungt och det mesta jag gjorde var att ta det lungt och fylla på energin. Jag och mamma åkte till Dalkarsberg på söndagen. Min första pojkvän som jag var tillsammans med för ca 100 år sedan, har två underbara föräldrar som hade anordnat Vis-festival där. Mamman till honom är uppvuxen där. Min mamma var sugen redan förra året att åka dit när det var första gången de anordnade det, men då gick det inte. Så i år blev det av istället. Även om jag knappast är någon fanatiker när det gäller visor, så var det väldigt trevligt. Å det var självklart underbart och träffa dem igen! Även Markus (exet) och Oggan (nära vän, både till mig och Markus) var där och hjälpte till. Har pratat en del gånger med Oggan sedan jag kom tillbaka från Aussie, men det var otroligt skoj och träffa dem igen på riktigt. Hoppade även in och hjälpte till med kaffe-kokning och korv-försäljning en sväng.  

Idag fick jag också träffa en gammal kompis, som det var otroligt länge sedan jag träffade. Eftersom jag måste skicka iväg bilen på verkstad för att ta reda på om det är värt pengarna att fixa bilen eller inte, så ringde jag till Rostdoktorn. "Rostdoktorn" är pappa till min gamla vän Steff som jag umgicks med mycket innan jag stack iväg till Norge efter Island. Vi pratade en del i telefon även när jag bodde i Norge, men det är lätt hänt att man tappar kontakten när man är upptagna år varsitt håll. Jag har ju rest och grejat och han har hittat kärleken och blivit pappa åt en liten Milton. Så ikväll när jag åkte dit för att lämna bilen så var ju han så klart där, och fan va kul det var och träffa honom igen! Efter typ 3 år! Jösses vad mycket som hänt på de åren.


Kommentera

Publiceras ej