Världens osocialaste, är det jag de..?

3kommentarer

Senast tiden har jag, som jag förmodligen redan skrivit tidigare, varit otroligt osocial. Det verkar som att jag gör av med alla krafter när jag jobbar mina 6-3 timmar och sedan finner jag mig sittandes i ett komaliknande tillstånd resten av eftermiddagen/kvällen... Även innan jag började jobba, hade jag varken ork eller lust att träffa någon egentligen. Det är ju knappast så att jag är trött på mina vänner, utan tvärt om, jag har världens bästa personer runt omkring. Det bara inte blir så..

Antalet gånger jag träffat mina vänner går att räkna på två händer, och då menar jag sammanlagt, efter att jag kom hem från Australien.. För 3 månader sedan! Får skuldkänslor, men samtidigt så är jag ju medveten om att orkar man inte, så orkar man inte... Vet inte varför det är så här..

Kommer hem vid 4, och ska då laga middag, plus extra för matlåda, ev tvätta och sen är orken slut och då är det strax dags att gå och lägga sig.. Eftersom jag ska upp vid 4.45 dagen efter. Sen har det varit massa annat. Har tagit över en gammal bil av min svägerska. Hur snällt som helst, men med det tillkommer det ju en hel del som ska fixas. Så är det ju med gamla bilar. Besiktning, verkstads-beställning, ombesiktning, kolla försäkringar, skatten ska betalas m.m. Medlemskapet för kommunal har också tagit sin tid eftersom de trasslat och när man inte har någon ork sedan tidigare så känns det som ett extra berg att ta sig över när det kommer upp..

Ska iaf boka upp en del framöver, då vet jag att det åtminstone blir av. Å det vore ju skönt och slippa skuldkänslorna..

Som sagt, när man har världens bästa vänner så gäller det att ta vara på dem! Så förlåt Maria, Tess, Tina, Pillan, Lars, Silje, AnnSo, "D", Oggan och Andrine.. Jag kommer snart ha krafterna tillbaka och då ska det umgås till max.. =9




3 kommentarer

Pillan

05 Jul 2010 21:24

Åh, inge roligt men jag vet precis hur det känns. Det fiffiga är ju att har man bra vänner så förstår de och finns kvar där även när man själv är tillfälligt frånvarande!

Ha det gott tills vidare, kramar P!

Anna Vähäkari

06 Jul 2010 14:57

Älskade älskade Elin. Det är helt förståligt att du är alldeles slut efter dina arbetsdagar.. Du behöver absolut inte ha dåligt samvete för min skull vännen! Hör av dig när du får din energi tillbaka o har tid o lust att ses! :) Älskar dig vännen! Kramar

Silje

06 Aug 2010 22:44

Nydelig du, Elin <3 Du kjenner meg, har ikke alltid tid jeg heller. Sånn er det i livet bare! Vi ses når vi kan, og da er det herlig <3

Verdens BESTE Elin - det er DEG det!

Kommentera

Publiceras ej