Vildmarkskrogen och paddsafari!

0kommentarer

Igår var det fullt upp. Fikade min kompis Pillan, det var länge sedan jag träffade henne, så det var riktigt kul att träffa henne igen. Fanns massor att prata om så kunde nog ha fortsatt längre än de timmarna vi umgicks. Får nog bli en långpromenix snart.

Blev en hel del fixande hemma i mammas lägenhet och på kvällen åkte jag iväg med mamma och hennes väninna och åt på Vildmarkskrogen utanför Hällefors. Har velat äta där flera år, ända sedan jag såg något inslag på CTV för 4-5 år sedan, men det har aldrig blivit av. Så ikväll var det dags, vilken otrolig utsikt. Maten var väldigt god och vi var väldigt nöjda med besöket. Sedan åkte vi hem till mammas väninna och jag myste ner mig med hennes Vorsteh i soffan en stund och fick promenad med henne innan vi åkte hemåt.



Den vackra utsikten från Vildmarkskrogen..



Den här lilla "Vanliga padd"-bebisen (en av tre padd-sorter som finns i Sverige) hittade jag på en skogsväg när jag var ute med hunden, inte större än min nagel. Å betydligt sötare än de giftiga Cane-toadsen som man stötte på överallt i Australien.



Kommentera

Publiceras ej