Dags för ny kamera?

0kommentarer

Har känns mig lite halvirriterad över att min kamera inte riktigt levt upp till mina krav på sistone. Är ju en Canon-älskare och vet att min nuvarande Olympus Tough inte ger samma kvalitet på bilderna. Det var på grund av att den är just "tough" som jag köpte den innan jag reste till Australien. Å det har den varit, jag har dykt med den till 11,5 meters djup, vilket kan ha gjort att den inte mår så bra just nu. 10 meter ska den tåla, men det är inte lätt att hålla koll på sånt när man har fullt upp med allt annat medans man dyker. Min olympus har under detta halvår dykt med hajar, blivit kastad mot Dingos (hade inte så mycket annat att välja på) och gosat med otaliga djur, varit i 40 graders värme m.m. så känner mig mycket nöjd med att den faktiskt stått ut så bra som den gjort. Men nu de senaste veckorna har jag märkt att den blivit väldigt känslig när det gäller ljuset, det blir för ljust eller för mörk och ojämt på bilderna. Dessutom blir det som ljusa sträck på bilderna. Förmodligen har det trots allt kommit in fuktighet i linsen eller något annat trist.

Olympus μ TOUGH-8000 Digital Cameras

Eftersom jag är otroligt beroende av att alltid ha en kamera med mig så känns det tråkigt att jag inte blir nöjd med kameran. Så en ny kamera står högst upp på önskelistan. Har varit otroligt nöjd med mina 4 Canon Ixus som jag haft i olika varianter och som tur är kan man ju få tag på dem väldigt billigt. En systemkamera är ju så klart drömmen, men så länge jag har en ok digitalkamera att knäppa bilder med så håller sig min längtan under kontroll, iaf än så länge

 

Kommentera

Publiceras ej