Dåligt med uppdateringar...

1kommentarer

... känner jag..

Men så får det vara. Har ju haft fullt upp i veckan och det lugnar inte direkt ner sig till helgen. Nu har jag jobbat 4 dagar och det är 100 ggr mer intressant än vad jag trodde. Jag har jobbat på BB-avdelningen hela veckan och till veckan ska jag även läras upp på tillväxtavdelningen. Man kan ju tro att jag bara håller på och matar och mockar upp skit. Men så är det inte alls.  Matningen är automatiserat, så vi kollar bara om vi behöver minska eller öka på mängden varje dag. Sedan ger vi extra mjölkersättning till de kullar som är utan mamma och extra näringsrikt foder till de suggor som är smala. Sedan kollar vi om någon fått skador/infektioner/inflammationer och behandlar dem. Sedan är det flyttningar, vaccinationer, kastrering, avel, m.m. Har aldrig haft ett arbete som gått så fort och som det varit så otroligt fullt upp på. Jag har inte för en sekund stannat upp och undrat vad jag ska göra, utan när klockan slagit 3 och det är dags att gå hem blir jag alltid lika förvånad över hur fort det gått. Trivs som fisken i vattnet.

I morgon ska jag åka till Norge direkt efter jobbet och festa med några grabbar/män som jag jobbade tillsammans med på Kabi. Är världens roligaste gäng så det kommer blir helt sjukt roligt! Kommer hålla igång från 04.45 i morgon till sent på natta.

Nä, nu ska här sovas. Är faktiskt oväntat lätt att komma upp på mornarna, även fast jag har problem med att gå och lägga mig. Blev en liten uppdatering i alla fall..

1 kommentarer

Pillan

12 Jun 2010 22:56

Hallå! Ja, det var jättetrevligt :-) Vi hade tänkt käka på Strandkanten men det var fullbokat tyvärr så vi gick till Katrinedalskrogen istället och det var helt ok!

Du verkar ju haft en riktig helkväll ;-) Hoppas den blev lyckad. Kram!

Kommentera

Publiceras ej