Min Skrållan

1kommentarer

Efter en trevlig midsommar-helg uppe i Borlänge kom jag hem i kväll. Då mötte mamma mig med nyheten att min älskade Skrållan har knappt ätit sedan jag åkte i onsdags. Mamma ville inte berätta det för mig när jag var borta eftersom hon ville att jag skulle roa mig och inte bekymra mig.

Hon har inte totalvägrat att äta. Men hon som har ätit diet-foder i ganska många år nu pga av bukfetma, får aldrig nog med mat. Utan jamar alltid efter mer. Nu har hon kanske ätit 40-50 % av det hon fått tilldelat. Kanske inte låter så hemskt men pga av att hon äter extra mättande diet-mat så får hon sedan tidigare bara 1 dl mat per dygn, så nu äter hon mindre än en halv dl. Jag blev inte särskilt orolig eftersom jag tänkte att hon lär äta när hon blir tillräckligt hungrig, och att om det var något annat fel så skulle det märkas. Men tänkte ändå att jag ville kolla upp det på internet. Då blev jag desto mer orolig. För det kan tydligen gå väldigt illa väldigt snabbt för just katter om de slutar äta. Men nu ska jag inte tänka pessimistiskt.. Hon är normal pigg och så. Men hon är en liten katt och väger under 4 kilo trots bukfetman..

Har hon inte ätit ordentligt i morgon får jag ringa till veterinären för råd och kanske en hälsocheck..



Taget i våras i våran myssoffa.
Får fruktansvärd ångest bara jag tänker tanken på att jag en dag kommer förlora denna lilla bedårande gosetjej...

1 kommentarer

Pillan

28 Jun 2010 21:55

Hoppas verkligen att det inte är något allvarligt med lilltjejen. Kramar P

Kommentera

Publiceras ej