Åktur med mamma

0kommentarer

I dag har jag haft en heldag med min mamma. Inte alltför ofta det händer så det var trevligt. Jag startade dagen med fönsterputsning innan vi satte oss i bilen och åkte till hennes hemtrakter. Stannade till Hasselfors och planterade blommor på mormor och morfars grav. Det var otroligt länge sedan jag var där senast. Min första pojkvän bodde i Hasselfors när vi var tillsammans så då besökte jag deras grav ganska ofta, men nu med dessa snabb-visiter i Sverige har det inte blivit av alls.

Sedan åkte vi till Laxå och åt pizza. Föregående nämnda kille och jag brukade åka och äta på en pizzeria där och den pizzan är fortfarande den godaste jag ätit. Så nu efter 8 år så var det äntligen dags igen. Å japp, både pizzerian och pizzan fanns kvar, mums. Dock var det nya ägare sedan 2 år och man kan ju inte direkt säga att de snålade med osten.. Men gott det var det!

På vägen hem stannade vi till längst vägen och så jag fick ta lite kort. Uppenbarligen passerade vi en rastplats för flyttande fåglar så såg sammanlagt ett 20-tal sångsvanar (har nästan aldrig sett såna förut), 10 kanadagäss, 6 grågäss och 4 tranor på de två ängarna. Plus två rådjur. Dock så var de ca 50 meter bort så bilderna blev ju inge vidare. Å vad jag önskar att jag hade systemkamera.. Men det kommer införskaffas så fort jag fått ett jobb och tjänar lite raha.. =)

Kvällen blev det en liten tur till D och hennes familj. Får allt ta och träffas en längre stund nästa gång. Tack för hjälpen!
Promenerandet blev det dåligt med i dag, men igår blev det i alla fall en timme tillsammans med Pillan och hennes vovvar. Fick gosas med hennes bedårande kattungar också! När jag ändå var i Kyrksten passade jag på att hälsa på AnnSo, två flugor i en smäll och otroligt trevligt med massa prat med de underbara tjejerna. I morgon innan jag ger mig av till Norge ska jag vara hundvakt åt en vorsteh vid namn Etsa, så då ska jag gå åtminstone en timme, beroende på tid. Ska bli otroligt kul att komma iväg till Norge nu, speciellt runt 17 maj, har längtat så!






(Två vuxna sångsvanar och två fjolårsungar, och en kanadagås)



(Sångsvanar och två nästan osynliga tranor till höger.. )



(Har alltid varit svag för kanada-gäss. De flög alltid över och mellanlandade på ängen som låg bredvid min farmors hus, och alltid när jag hör de skräna eller vad man kan kalla deras speciella ljud, så tänker jag på henne.)

Kommentera

Publiceras ej