Back home?

0kommentarer

I onsdags kväll kom jag hem efter två underbara veckor i norska Halden. Å vad jag trivs där!! Bodde ju där 2 1/2 år tills i oktober förra året och varje gång jag är där känner jag mer och mer att det är hemma för mig. Det var länge sedan Karlskoga kändes som mitt hem och det kommer det aldrig göra igen. För mycket som hänt och för många minnen jag helst vill glömma. Samtidigt så är det ju där min mamma och närmaste vänner bor så jag kommer alltid att återvända, även om jag inte stannar länge. Kommer tillbringa sommaren här eftersom jag kommer jobba utanför Latorp, men sedan får vi se vart jag tar vägen.

Under dessa två veckor firades det bland annat 17 maj tillsammans med Silje och hennes familj under ett par timmar och sedan fortsatte firandet med Andrine och Lars gamla vänner som jag lärt känna efter mina år där. Ett otroligt härligt gäng som jag trivs så otroligt bra tillsammans med. Hade även födelsedagskalas åt en av dem två dagar innan. Hälsade på mitt gamla jobb ett par gånger också. Träffade gamla skiftet och killarna från sterilisatorn, kul som alltid. Träffade på ett par personer som jag hoppas att jag slipper träffa igen. Usch, att folk kan tycka så otroligt illa om en person som aldrig gjort dem någonting.. Jaja, mognad behöver tydligen inte komma med åldern när det gäller vissa.. 

 Carl-Arne, Lars E och Andrine på fest  

jag på fest     Silje efter restaurangbesök   Så här ser det ut i Halden på 17 maj

Løken drakta (Østfolds bunad) alltså folkdräkten man använder i fylket (landskap,län)Østfold, som Halden ligger i.    Är man i Norge på 17 maj så måste man ju fira..   Lars E's mamma i Vestfoldsbunaden

  17 maj måste ju så klart ha en salut med mini-kanoner, de smäller allt bra de också..   tal är ju också ett måste uppe bland hov-folka

Blev middag med goa Silje och Heidi och även en myskväll med dem. Bodde hos Andrine några dagar runt den 17:e, vilket var smidigt eftersom vi tillbringade den största delen av de dagarna uppe på fina, fina Hov. Å där blev det så klart en del promenader. Fika med Cathrine och Heidi hann jag med, och även med Lars och hans föräldrar, men största tiden tillbringade jag med Silje och hennes fina familj. Tvättade och målade deras hus, pga vädret hann jag inte måla om så mycket som jag hoppats, men en del blev det iaf. Otroligt mysiga dagar, de måste nog vara det härligaste paret jag träffat på, och deras lilla dotter Leandra, söt som socker.

En väldigt lång kopparödle-hona (stålorm)  hus innan målning  Vitt hus efter målning


Kommentera

Publiceras ej