Otroligt faschinerade med ormar..

0kommentarer

Åkte och hämtade mamma och hennes gamla kursare och på vägen träffade vi på en liten snok som låg på vägen. Han såg inte skadad ut, men förmodligen låtsades den att den var död för den reagerade inte när jag rörde den. Så jag flyttade på den och den ringlade plötsligt vidare in i skogen. Blev inga bilder på den eftersom jag försökte få bort den från vägen så fort som möjligt och hade ingen tanke på kameran för en gångs skull. Finns inte mycket som faschinerar mig mer än ormar... Har en bok som handlar om Världens giftiga ormar, det finns så otroligt många vackra ormar, i alla möjliga färger. Skulle vara otroligt intressant att jobba med reptiler under åtminstone en period i livet.

Den första copper-head bebisen jag släppte ut

Den första copper-head-bebis som jag släppte ut i Tasmanien- en av 3 ormar på Tasmanien, och en av de 2 dödliga.

I frihet på Tasmanien.

I frihet för första gången en dag gammal

 

5 småormar släpps ut, en vecka gamla, redan då ordentligt giftiga. Väldigt kul att jag fick äran att göra det.




Kommentera

Publiceras ej