Rastlös

0kommentarer

Jag vill ha ett jobb. Jag har näst intill inga pengar alls. Så mycket jag vill göra och framförallt många jag vill åka iväg och hälsa på, så jag skulle ha massor att göra om jag hade lite pengar. Men som det är nu, får jag hålla mig till promenader och inom Karlskoga-besök, inte helt fel det heller.. =) Är ju inte direkt högkonjuktur i detta land just nu, eller någonstans antar jag, så jobben väller ju inte över. Men nu när jag äntligen blivit frisk igen och fått krafterna tillbaka så har det sökts jobb. Så nu är det bara att fortsätta skicka i väg ansökningar och samtidigt vänta på svar på redan ansökta jobb.

Helgen var bra, efter 2 1/2 veckas ordentlig förkylning som innebar öroninflammation, konstant feber, halsont och massa konstiga symtom jag inte vill gå in på här, så trodde jag att allt var bra i tisdags och att jag skulle få springa ut och umgås med alla jag varit tvungen att hålla mig undan, under dessa veckorMen, sån tur hade jag inte, utan jag landade i sängen med en fruktansvärt migrän-attack som höll i sig i drygt 2 dygn.

Nu är jag dock pigg, rask och överlycklig över att må bra igen. Behöver kanske såna här helvetesperioder för att komma ihåg hur underbart att det är att vara frisk och må "normalt"!
Tog en eftermiddagsfika med min gamla vän Lotta, alltid lika trevligt, i ett folktomt Karlskoga. Vi satt helt ensamma på Melkers och när vi gick förbi normalt sett överfulla "Som Hemma" så satt där inte en kotte heller.. Vad gjorde alla på Valborgsmässoafton klockan 4-6?
Grattis Lotta förresten, den tjejen kommer nå hur långt som helst! Redan fast anställd jurist på en advokatbyrå i Örebro, och framöver Stockholm, och det när hon har en månad kvar till examen.. Tänk om man var hälften så fokuserad och målinriktad som henne. Men jag ska allt försöka, och det känns som att jag blivit mer fokuserad på att nå det jag verkligen vill de senaste åren. Å banne mig, det ska jag göra. Finns inget annat!

Jag och mamma åkte till Karlstad på fredagskvällen och jag fick äntligen mysa med min lilla brorsdotter Clara igen. Det blev uppskjutet flera gånger som allt annat eftersom jag varit sjuk. Å så god den lilla tjejen är, så glad och gosig! Å med det temperamentet hon redan har, så kommer hon inte ta nån skit hon inte, bra bra.. Vi stannade tills ikväll och hade en otrolig mysig dag med marknads-promenerande och god mat. Nu ska jag sätta mig ner och planera de andra besöken jag prioriterar - Borlänge, Norge, och Nyköping.. Svårt när man är näst intill helt pank, men jag har mina planer för att åtminstone få genomföra dessa resor..

Kommentera

Publiceras ej