Vandrat bland gamla minnen

0kommentarer

I dag efter att jag fikat med söta Pernilla så åkte jag till mina kusiners stall på Åskullen och parkerade bilen. Pratade lite med hästarna, och sedan gick jag en skön 1 1/2 timmes promenad. Jag följde svartälven längst bullerdalen och immetorp tills jag hamnade vid sandviksbadet. Otroligt härligt väder och väldigt skönt att varva lite snabbare gå-takt med lungt lullande. Tänkte tillbaka på allt jag upplevt i dessa trakter, både hos och med kusinerna, nere i Immetorp när jag spelade fotboll och på tidigare promenader. Fick även sällskap av 5 hjortar i början när jag började gå.
Från och med idag ska det bli ordentligt med promenerande, för nu ska 5 kilo bort, om inte mer. Men vill inte satsa för hårt, vill att det ska bli en varaktig förändring och inte bara kortsiktigt.

När jag kom hem hade jag äntligen fått referens från Trowunna Wildlifepark, riktigt fint skrivet, så den är jag ordentligt stolt över.

 

 

(Suddiga bilder på fem hjortar i olika storlekar och färger. Dessa hjortar brukar vandra runt i området och även hälsa på i min fasters trädgård på kvällarna. )





(Otroligt mycket vitsippor överallt i bullerdalen)






(Fick jag inte se någon bäver, därimot massa spår.. )





Kommentera

Publiceras ej