Norgeflytt igen

1kommentarer

På måndag är det dags. Då flyttar jag till älskade Norge igen. Ganska precis ett år sedan jag flyttade därifrån.
Har fått jobb på en grisgård i Stange, med 100 suggor, en kommun i Hedmarks fylke (län/landskap). Delar fylke med Lillehammer och Trysil så i vinter blir det förhoppningsvis en hel del skidåkande. Jag skrev mer om gården för ett par inlägg sen.

Ville verkligen ha det här jobbet så är otroligt nöjd över att jag fick det.

Så nu är det bråda dagar och väldigt mycket som ska fixas. Flyttar som sagt på måndag och börjar jobba på tisdag. Och innan dess ska det andressändras en massa och säga upp saker, flytta över bilen på mamma, köpa grejer och packa. Som tur är har jag redan norskt personnummer, telefonnummer och bankkonto. Så därför blir det en del grejer som jag slipper fixa och eftersom jag vet vart man ska vända sig och vilka man ska prata med så underlättar det mycket.

Kommer förmodligen stanna där åtminstone ett par år om de vill ha mig, så denna gång ska jag verkligen försöka att "slå mig till ro" där...

1 kommentarer

Pillan

19 Nov 2010 16:59

Ja visst är det tråkig.. Har oxå funderat på hur de ska klara den krisen..

Höns och kycklingar är nog kanske de djur som har det allra värst om man ser till livsmedelsindustrin. Där kan man snacka massproduktion!



Kram hoppas du har det gott i Norge!

Kommentera

Publiceras ej