Det blev som väntat

0kommentarer

Ja, valet blev ju nästan exakt som väntat. Sverigedemokraterna kom in. Så nu blir det intressant om alliansen får med sig miljöpartiet.

Diskuterade lite över facebook-chatten precis med en tysk jag fick bra kontakt med nere i Australien. Alltid lika trevligt. Han är den mest politiskt engagerade personen jag någonsin träffat och jag hade nog kunnat informerat honom om det svenska valet halva natten. Kan för övrigt nämna att han förmodligen är den charmigaste tysken/ europén, - nä förresten, människan, jag någonsin träffat..

Men det känns som att jag har haft tillräckligt med drama i mitt liv för att inte ens försöka få ihop det med en tysk, fd anti-fashistisk 20-årig vegetarian... hihihi.. ;) kan ju bara sluta på ett sätt, hur söt och charmig han än må vara... Speciellt nu när man gått och blivit en "smurf" som Tess kallade det.. =)

Så ingenting hände då, och ingenting kommer någonsin att hända där, men är glad över alla de långa och otroligt intressanta samtal vi hade både i Australien och över internet. Det finns kanske 4 personer under mitt liv som jag klickat så bra med på en gång, alltså så där att man bara kan prata och prata oavbrutet tillsammans om allt möjligt fast man aldrig träffats förut. Det är alltid härligt när det händer, oavsett om det är en tjej eller kille. 

          


 


Kommer dessa fem partier sammarbeta för att styra Sverige de nästkommande fyra åren? Ja, förmodligen...


Kommentera

Publiceras ej