Det går bra nu..

1kommentarer

Har haft några väldigt bra dagar nu. Söndagen jobbade jag lite och sen tog jag med min favorit berner sennen Anka och vi gick en 2 timmars skogspromenad. Det kändes så otroligt skönt att äntligen komma ut i skogen igen! Har saknat det massor den senaste tiden och nu när snön nästan är helt borta så går det ju lättare. Hittade några jättemysiga stigar och i morgon ska jag ut och upptäcka fler. Vi kom oss precis ut ur skogen när mörkret föll och det var nog tur när det var på ett helt okänt ställe vi var och promenixade.

I går hade jag jobbat här i precis 6 månader och är härmed fast anställd. Samtidigt så skulle jag få löneförhöjning. Bonden sa åt mig innan helgen att jag skulle tänka över hur mycket jag ville och tyckte att jag borde ha i lön. Diskuterade det lite med hans dotter när jag var där i lördags och hon tyckte att jag skulle ha lika mycket som han som jobbade här före mig. Men han har gått naturbruksgymnasie plus att han hade jobbat här 3-4 år innan han hade den lönen som han hade när han slutade. Funderade fortfarande hur mycket jag skulle kräva när jag igår fick papper på marslönen och såg till min stora överraskelse att han redan hade höjt min lön med 17 %. Så nu har jag till och med mer än vad han som jobbade före mig hade och dubbelt så mycket som jag hade tänkt kräva! Jag tyckte ju att jag hade lite låg lön tidigare även om den var avtalsenlig, men jösses.. En sån höjning hade jag inte kunnat drömma om. Fy satan va glad jag blev. Det som var ännu roligare var att han dessutom redan hade lagt på höjningen på marslönen. Så jag har fått den nya lönen 1 1/2 tidigare än jag skulle ha fått. Känns helt otroligt skönt, speciellt nu när jag varit orolig över min ekonomi. I fredags fick jag veta att jag skulle betala 10 000 kr i extra skatt.. Så där rök drömmarna om att köpa en norsk bil nu när jag ska göra mig av med min svenska.. Men med denna löneförhöjning ökar iaf chansen att jag om inte alltför länge kan ta ett litet lån och kanske skaffa en bil. Blir väldigt isolerad här på gården utan bil, så det vore otroligt skönt om det inte behöver dröja så länge.

Det känns som det börjar ljusna... ;)

Å om 3 dagar åker jag till de värmländska skogarna för en underbar vecka med mina nära och kära!

1 kommentarer

Isabelle

13 Apr 2011 16:00

Så härligt att höra tjejen!!

Kommentera

Publiceras ej