Fin påskvecka

0kommentarer

Den blev en väldigt hektiskt vecka i Sverige och jag hann inte med så mycket som jag hade hoppats på. Men jag hade det väldigt trevligt iaf!

Förra helgen tillbringade jag till största delen i Karlstad hos min bror och hans familj. Lördagen blev det en längre titt på deras hus som de precis köpt. Eller för min och lilla Claras del blev det att springa runt i trädgården och inspektera alla fina blommor i rabatterna. Var även en sväng hos min barndomsvän Tina och vi fick prata några timmar. Alldeles för kort, men bättre än ingenting. Lördagen avslutades med utgång med Maria. Satt på red brick några timmar och sen blev det Harrys. Blev en otroligt trevlig kväll!

Clara spanar mot lekplatsen

(Clara tittar längtande mot lekplatsen i Mariebergsskogen)

Söndagen blev det myskväll i Karlskoga med mamma och min lilla kärlek Skrållan, så mysigt så. På måndagen var det besiktning och en massa småärenden på måndagen och ett hemligt möte på kvällen.. =)

min älskling

(Min älskling)

Jossan och hennes familj bjöd på räkor och en massa gott på tisdagskvällen. Alltid lika trevligt att vara hemma hos dom! Blev inte lika sent som det brukar kunna bli för onsdagen och torsdagen vigda åt att ta hand om min söta brorson Gabriel 4 år. 

Onsdagen blev en riktig toppendag! Gabriel fick prova på att rida för första gången på min kusins travhäst. Sen åkte vi till Öby kulle utanför Örebro och hoppades få se en del ormar. Å om vi fick! Det var 100-tals med snok och fick se två huggormar och en kopparödla. Gabriel var helt lyrisk och jag var också väldigt glad. Förra året när jag och mamma var där fick vi bara se några få och de var så långt bort så vi knappt såg dom. Men nu kom vi så nära att vi hade kunnat ta på dem om vi hade velat. Sen blev det glass och fika på hemvägen. Dagen avslutades med en god trerätters på Strandkanten med Lotta. Så blev helt enkelt en perfekt dag. 

gabriel rider på divan

(Första ridturen avklarad för Gabriel)

solande snok

(Gott å få sola sig..)




(ormgrop)





(Gabriel plockar vitsippor till farmor)


Vi tog det betydligt lugnare dagen efter, målade påskbrev och åkte iväg till en lekplats och lekte där ett tag tills Gabriels familj kom ner till Karlskoga för att fira påsk med oss. Sen kom även min andra bror och hans tjej. Å min faster och hennes man. Så det blev ganska fullt runt middagsbordet, precis som det ska vara.

Hannes vill ha min kaka

(Gabriels lillebror Hannes har fått syn på min kaka...)

På fredagen var det dags för hemfärd så det blev lunch med familjen och sen åkte vi iväg till Degerfors och fikade vid Sveafallen. Sen blev det tåg till Oslo och Stange. Gick fint. Så nu är man tillbaka i Norge. Blev inte direkt så mycket vila under denna vecka så känns faktiskt lite skönt att vara här nu i helgen och kunna ta det lungt mellan jobbpassen.

Kommentera

Publiceras ej