Helg med mamman min

0kommentarer

I morgon kommer mamma och hälsar på. Träffade ju henne hemma i Karlskoga för en vecka sedan, men vi ses ju inte så ofta annars, så gäller att passa på.

Så idag har jag städat, bakat och lagat mat. Det blev kladdkakemuffins, gott som tusan. Matlagningen var mest för min egen del. Brukar laga några matlådor på helgen att ha i frysen inför den kommande jobbveckan. Har alltid en timmes rast så brukar hinna laga mat på lunchen, men det är skönt om man är sliten efter jobb att bara ta fram och värma. Så tänkte att om jag gjorde det i dag så slipper jag det i helgen, när jag ska va social me mamma.

I morgon blir det nog en rätt slitig dag. Vi ska tömma ena avdelningen och det blir alltid ordentligt fysiskt, plus att man kan förlora hörseln för mindre. Så imorgon ska jag komma i håg öronpropparna. Har hörselskydd, men det blir för varmt när man ska hålla på och springa fram och tillbaka och flytta djuren.

Så nu är det läggdags! Godnatt!

Kommentera

Publiceras ej