Kan en amerikansk präriebison va nåt?

0kommentarer

Hittade precis runt lite på blocket och som vanligt var det djurannonserna jag hamnade på. Såg efter intressanta reptiler och sen på lantbruksdjur. Å till min förvåning fanns det en annons på Amerikansk präriebison.. Tydligen så föder man upp såna utanför Hjo, säljer djur till avel och kött och skinn till de som vill ha. 

Hade ingen aning om att det fanns folk som hade såna djur här. Vet ju att det finns folk som har alpackor, lamor, kameler, afrikanska igelkottar och lite annat exotiskt. Men detta hade jag aldrig hört talas om, bara en sån sak som hantering av dessa digra djur känns ju lite svårt. Men det kanske är lättare än vad man kan tro..
Ja ja, man lär sig nåt varje dag. 

Jag drömmer vidare om alpackor ja.. 

mina favoritalpackor

(Ella, Donna, Skylark och hennes dotter Erin)


 

Kommentera

Publiceras ej