Oväntat lugn vecka,hitills..

0kommentarer

Tack vare dessa oväntade lugna dagarna så mår min nacke och rygg betydligt bättre, trots att jag inte fått träffa någon kiropraktor än. Otroligt skönt! Anledningen till att det varit så lungt är att de flesta av de 200-kilos "damerna" som jag tillbringar dagarna med, har bestämt sig för att hålla inne sina små bebisar lite längre än beräknat. Men nu är det slut på lugnet, för pga detta så är det betydligt fler än väntat som kommer föda i morgon och då blir det stressigt. Har jag otur så blir det 19 kullar med ca 270 små att ta hand om imorgon.. Då ska det hållas koll så att förlossningarna inte stannar upp, och alla de små ska kollas, tandslipas, få järnpasta i munnen och navelsträngen ska sprayas. Å de kullarna som kommit hitills ska öronmärkas och räknas spenar på. Å så är det en massa som ska registreras. Blir extra mycket på grund av att det är en avelsbesättning. Samtidigt ska allt det vanliga göras. Men jag hoppas några kullar kommer ikväll och att några väntar till söndag, annars får jag mer än fullt upp imorgon.

Så jag satsar på en lugn hemmakväll i kväll, med några avbrott för att gå ner och ta mig en titt i "BB". Å att det inte blir för sent ikväll så jag är pigg och utvilad inför morgondagen.

Nä, nu ska jag ta och ringa till min underbaraste vän Maria. Tänk att jag har så många fina vänner.. =)

Kommentera

Publiceras ej