Stel i krôppa...

0kommentarer

De senaste dagarna har det blivit ganska mycket motion för min del. Å det är ju alltid bra! Blev en tre timmarstur på lördagen. Stannade till vid ett öde torp som ligger mitt i skogen och njöt av fåglekvitter. Är ett otroligt fin plats som har blivit en favorit.

Söndagen blev det 5 timmar ute i skogen. Gick inte kontant utan satt nog säkert över en timme och läste i min bok som jag precis har påbörjat. Var en otroligt fin vårdag med 20 grader varmt och jag fick till och med lite färg. Vilket var kul eftersom jag är vit som ett lakan.. Men det kändes när jag kom hem, är ju inte direkt plan mark uppe i skogen. Så det blir bra träning.
Efter att jag slutat jobbet i måndags så bestämde jag mig för att ta en promenix in till Stange och handla mat, som ligger underfär 20-30 min bort om man går normaltakt. Den snabbaste vägen är en tråkig grusväg så på hemvägen tänkte jag hitta nån trevligare väg. Gick väl så där.. Virrade mest runt och när jag väl hade kommit in på nån trevlig skogsstig så tog den alltid slut inne på någon tomt. Så då var det ju bara att vända. Men det blev en fin tur iaf. Å jag fick se mig om ordentligt.

I går kände jag mig ganska ordentligt stel, speciellt i höfterna, så då blev det en kortare, lugn promenad för att få mjuka upp kroppen lite. Så idag känns det mycket bättre. Var iväg till Eli efter jobbet och hjälpte henne lite med barnen. De har både köttdjur och kycklinguppfödning så vi tog oss en tur dit. Har aldrig sett hur det ser ut när man föder upp kycklingar. Vet inte riktigt vad jag förväntat mig, men trodde det skulle vara en del burar och lite otrevligt. Fast det är ju mer äggproduktion iof. Istället var det en jättestor öppen avdelning där kycklingarna sprang runt som de ville på ströet och pickade i sig mat.. De va så små och söta.. =) Sen spanade vi in de nyfödda kalvarna, som vanligt föll jag för de svarta och mörkbruna. Vet inte varför jag alltid dras till mörka djur, vare sig de är katter, hästar, hundar eller kor.. Men så är det. Blev en lång, fin dag.

Känns väldigt skönt att jag verkligen kommit igång nu med mina skogsturer, längtar ut varje dag. Å när det är så härligt väder så är det ju nästan straffbart att inte komma ut. Ska nog ta och låna Anka nån dag framöver och ta med mig matsäck och gå lite längre. Älskar skogen!

Kommentera

Publiceras ej