Roadtrip: Halden

0kommentarer

De sista dagarna på min "roadtrip" skulle tillbringas i Halden, så på fredagen tog jag mitt pick och pack och åkte från Sandefjord. Tog färjan från Horten till Moss, riktigt smidigt. Stannade till i Sarpsborg och köpte ett nytt tält, innan jag äntligen kom till Halden. Finns nog inget ställe jag känner mig mer som hemma..

Hade bestämt mig att tälta över helgen då de äntligen hade sagt att det skulle bli fint väder. Så första natten blev det uppe på Hov, kanske inte de lättaste att hitta en bra plats bland den steniga naturen, men tillslut hittade jag ett mossigt ställe jag fick upp tältet på. Gick en lång tur bland den så välbekanta naturen som jag tycker så mycket om.




På lördagen träffade jag Heidi och fikade med henne i parken och pratade en massa. Sen mötte jag upp Lars nere vid hamnen, där vi åt på den nya fisk/skaldjursrestaurangen Sjøbris. Gott, men inte som "Runes". Vi åkte iväg och badade en bit utanför Halden, på Skriverøya. Otroligt fint där så bestämde mig för att sätta upp tältet där den natten. När tältet var uppsatt åkte jag in en sväng till Halden och träffade Andrine och Clas. Det var stor cruising där så det var folk överallt. Stannade kanske en timme, sen åkte jag tillbaka och tog natta efter ett underbart nattdopp.













Söndagen vaknade jag upp vid 7 av att det regnade, massor. Första tanken var att springa ut och riva ner tältet, men jag låg kvar och tittade noggrannt efter om det regnade in någonstans. Det gjorde det inte.. =) Så jag somnade om, och under nästkommande timmar ösregnade. Inte ens kondens på insidan av tältet, så verkar vara otroligt bra! Hälsade på mina före detta svärföräldrar, fick en stor frukost och en mycket trevlig stund. Andrine, som just nu håller på och bygger hus i Oslo, är ju också från Hov. Så nu när hon var hemma och hälsade på så hoppade jag inom där några timmar innan det var dags att packa ihop tältet och styra bilen hemåt till Stange och vardagen igen.

Blev helt toppen dessa 10 dagar och fick träffa otroligt mycket trevligt folk. Kommer absolut göra om detta, och har redan en massa planer på vad jag vill hitta på. Men det får bli nästa sommar.. =)

Kommentera

Publiceras ej