Roadtrip: Norska sydkusten..

0kommentarer

Efter dessa fina dagar på Jæren, var det dags att köra söder ut. Åkte kustvägen ner genom Egersund ner till Flekkefjord. Å sedan vidare ner till Mandal (Norges sydligaste stad) där jag tog in på campingen och stannade två nätter. Tanken var att jag skulle tälta, men de visade så dåliga prognoser så jag fegade ut.. =) Hade ingen lust att vakna upp mitt i natten av att ligga i en vattenpøl.. Så det fick bli ett eget rum istället. De två dagarna i Mandal ägnade jag åt att äta och promenera runt vid hamnen, och sola och bada vid den fina stranden vid campingen.
Väldigt skönt att bara slappa och ta det lungt på sin semester.

Sjøsanden Campings strand

( Sola och bada, det är grejer de.. )

Hamnen i Mandal



Sen var det dags att lämna Mandal och på vägen upp längst kusten körde jag inom Kristiansand, den lilla byn Grimstad och Arendal, tittade på massa fina fjärilar och reptiler på Arendal's sommerfuglpark och sen blev det lite shopping. Øvernattade i en liten stuga utanför Risør, otroligt fint!



En sand-byggartävling i Kristiansand, något man skulle försöka sig på?



Utanför Risør

    

Vackra fjärilar..



(Dålig bild, men otroooligt vacker Varan.. Åhh vad jag tycker om reptiler.. ) 


Torsdagen var det äntligen dags att åka till Sandefjord och hälsa på Solfrid, hennes man Espen och deras söta söner. Otroligt härlig familj det dær. Jag och sönerna hade fullt upp med att spela både fotbollsspel och hockeyspel på kvällen och jag skulle absolut vara med och natta båda två.. =) Deras katt hade precis fått kattungar, så det var ju så klart givet att jag skulle upp bland halmen och gosas med dessa sötnosar. Jösses vad jag saknar katt..

søtnos



Godingar.. Vill ha!

Kommentera

Publiceras ej