Funderingar...

0kommentarer

De senaste dagarna känns det som att jag inte gjort annat än att fundera.. Øver mitt liv, min framtid, kärlek och vänskap.. Å inte har jag kommit fram till speciellt mycket. Idag har mina nuvarande och blivande chefer haft möte kring övertagandet av gården, så imorgon får jag veta mer hur planerna ser ut. Oavsett vill de ha kvar mig, men om jag vill vara kvar eller ej beror mycket på vad de kommit fram till idag. Å vem som kommer vara min chef i praktiken den kommande tiden, inte bara i teorin.

Vad gäller mina vänskapsrelationer så har det känts som att ett par av dessa det senaste året håller på att ta slut. Vi har glidit ifrån varandra och trots att jag gjort det jag kunnat så har det inte blivit bättre, och då kan jag inte göra så mycket mer. Känns jättetråkigt för det är två av de som betyder mest, men om de inte känner likadant så är det inte så mycket jag kan göra åt. Trots mitt flackande de sista 6 åren så har jag haft glädjen av att ha kvar alla mina nära vänner och det är de jag försökt prioritera så gott jag kunnat när jag är i Sverige eller Halden och hälsar på. Jag har inga bekanta, utan pga mitt liv så har jag fått sålla bort såna relationer och prioritera att ha kvar relationerna med mina närmaste. Samtidigt så är det ganska många nära vänner jag har och ibland känns det stressigt att hinna träffa dem. Jag får liksom aldrig tillräckligt med tid att träffa dessa 7 i Karlskoga- Karlstad och de 3 i Halden-Oslo. Men det är riktigt nära vänner, som jag kan prata med om precis allt. Men tack vare internet så har det gått fint och det känns som att de inte har några problem med att jag bara hinner träffa dem 3-4 gånger/år. De har ju sina egna liv, med barn, man, studier och jobb. Men som sagt, nu känns det som att jag är på väg att förlora två av de jag tycker allra bäst om och det känns jättetråkigt.. Men livet och relationer förändras väl... Å det är väl bara att acceptera. 
  


Tess - kommer jag iaf alltid ha kvar som en av mina närmaste. Har känt varandra i 12 år nu och har massa år att se fram emot. Det spelar ingen roll om vi inte setts på länge, utan det är alltid lika trevligt. Senast i går pratade vi på telefon och hon är en otroligt bra tjej att ventilera tankarna med.


Gemensamt för alla mina vänner är att det är viljestarka, smarta och fina personer som går sin egen väg och som jag blivit imponerad av många gånger. Å som jag är otroligt tacksam för att ha i mitt liv!


Kommentera

Publiceras ej