Några dagar i Sverige..

0kommentarer

Nu var det ett tag sedan jag skrev. Dagarna i Karlskoga som jag hade før två veckor sedan blev väldigt bra.
Kom fram ganska sent på fredagskvällen och møttes med mammas nybakade lussebullar.. Mums.. =)
Lørdagen kom Andreas, Madelene och Clara før mamma skulle vara barnvakt åt Clara och Gabriel medans vi "ungdomar" roade oss i Ørebro. Jag och Marcus åkte først till XXL i Ørebro (min favoritaffär) och shoppade loss lite, och jag fick øgonen på en perfekt sovsäck som jag ska køpa i vår. Åh va gøtt det ska bli att ha møjlighet att tälta nær det ännu inte blivit så varmt. Sen møtte vi upp Martin och Evelina inne i centrum och åt en god lunch. Sen blev jag Evelina's projekt før dagen så hon valde ut en kjol, guldig topp och lite annat jag skulle ha på mig. Tror faktiskt aldrig att jag ägt en kjol førut, så det var väl på tiden. Totalt annorlunda stil mot vad jag brukar ha, så det var ovant, men det verkade som att folket tyckte att det var fint. Å den där kjolen har jag redan använt sedan dess.. =) Sen åkte vi hem till Martin och gjorde oss i ordning, drack lite innan vi tog taxi till Wong's där vi møtte upp Madelene och Andreas. Jøsses vad god maten var! Så där ska man absolut äta igen! Ska nog ta med mamma dit nån gång, och ha en mysig mamma-dotter middag.

Sen blev det taxi tillbaka till Martins lägenhet där vi drack och spelade spel, riktigt trevligt. Min kusin Henrik skulle ha konsert med sitt Rocka billy-band, så vi åkte in till centrum och lyssnade på dem. Riktigt bra, och trevligt att äntligen få träffa hans trevliga sambo. Men när klockan børjade närma sig 00.30 så børjade øgonlocken bli tunga både på mig och ett par andra. Så då åkte vi hemåt.. =)

Søndagen träffade jag søta Tess på stan i Ørebro och vi tog en mysig fika. Hann inte ses sist jag var hemma så det var trevligt att prata lite. Tillbaka i Karlskoga blev det mys med syskonbarnen innan de och deras føräldrar åkte hem till Karlstad och Borlänge. På kvällen gick jag øver till Anna "D" och umgicks med hennes familj en stund. Så søta barn hon har!

Måndagen åkte jag och mamma till Ørebro. Hon var ledig från jobbet och jag skulle äntligen få fixa till ryggen lite hos kiropraktorn. Hon är superbra. Hon knäcker inte, utan hon använder ultraljud och laser, som är mer effektivt och sliter tydligen mindre på kotorna. Sen fikade vi iaf och tog oss en tur på IKEA och XXL. På kvällen var jag bara hemma och myste med Skrållan och mamma. Tisdagen var det dags att åka tillbaka till Norge, men føre det stannade jag till i Karlstad och fick træffa det senaste tillskottet i min nærhet: Juliette, Tinas yngsta lilla dotter. Så søt, och så liten! Fødd 10 veckor før tidigt, men hade blivit 6 veckor nu nær jag var dr. Var længe sedan jag var dær också, så det var trevligt att træfffa henne och døttrarna.

Kommentera

Publiceras ej