Mammabesök

1kommentarer

I helgen som var kom världens bästa mamma på besök. Å hon hade semlor med sig.. mums =)
Här äter man bara semlor en dag om ens det. Inte som i Sverige där man kan få tag på semlor från jul ända fram till påsk.

Hon kom på fredagskvällen och då gjorde vi inte så mycket annat än att äta tacos och prata.
På lördagen var vi några timmar i Hamar, där vi shoppade och fikade. Det var ca -20 grader under dagen, så vi försökte hålla oss inomhus så mycket som möjligt så det blev mest de olika köpcentrumen vi var på.

Sedan åkte vi hem till mig och gjorde oss iordning för middagen hos Eli och hennes familj och bror. Hon är dotter till bonden som jag jobbar för, en otroligt trevlig tjej! Å hennes familj är toppen. Träffar dem åtminstone en gång varje vecka. Å passar på att låna deras fina berner sennen förstås när jag har ledigt.. =)

Så där tillbringade vi lördagskvällen med god middag och roliga samtal. Söndagen var vi bara här hemma, då det fortfarande var för kallt för att vara ute. Så vi spelade Yatzy och Trivial Pursuit. Hon vann Yatzy'n och jag det sistnämnda. Vilken inte var väntat, för mamma är otroligt smart och allmänbildad. Så det kändes kul att slå henne för en gångs skull! Sen var det dags för hemfärd för henne.

Nästa gång vi ses är förmodligen i påsk om jag kommer hem då. Men det hoppas jag!



Min underbara mamma för 3 1/2 år sedan, en vacker sommardag vid Elgåfossen utanför Halden!



1 kommentarer

Isabelle

24 Feb 2011 11:32

Åh blir så glad när jag läser om dina mysiga dagar med din mamma. Och självklart lite avundsjuk och ledsen till mods också.

Men det är underbart att du och din mamma har så fin kontakt och tar så väl vara på era stunder tillsammans fast att ni knappast bor grannar :)

Kommentera

Publiceras ej