Motivationen tillbaka

1kommentarer

De sista veckorna har jag äntligen fått motiviationen tillbaka, extremt skönt!
När jag kom tillbaka efter julledigheten så var jag så himla trött på allt. Jag kände mig ensam. Det var så mycket som skulle göras och jag jobbade typ dygnet runt hela januari. Efter mina 220 timmar den månaden så insåg jag att det fungerar att fortsätta så, så från och med månadsskiftet har jag försökt dra ner på timmarna. Under de två veckorna det är grisning blir det långa tunga dagar, men under de andra veckorna måste jag försöka sluta senast 5. Å jobbar jag helgerna är det bara det absolut nödvändigaste som ska göras.
Den här veckan känner jag att motivationen och orken börjat komma tillbaka och jag känner mig redo för fortsätta öka produktionsresultaten, utan att det går ut en massa över min fritid.

Även när det gäller den lilla tid som jag kallar fritid har jag fått mer lust att hitta på saker. Förut har det varit så mycket både fysiskt och psykiskt så jag har varit helt slut när jag slutat för dagen och inte orkat mycket mer än kanske gå en lång promenad eller åka iväg och handla. Men nu har jag lärt mig det mesta som krävs för att ta hand om detta ställe och är van vid allt det fysiska och allt som måste hinnas med, så jag blir inte lika trött längre. Så nu är det dags för att börja bli social.


1 kommentarer

Pillan

08 Feb 2011 21:18

Åh, det tycker jag du gör alldeles rätt i. För även om hårt arbete lönar sig så måste livet vara till för att levas och njutas av! Nu har du gjort ett hästjobb och kommit in i din roll, och jag tror absolut att du klarar av att göra ett gott jobb även om du drar ner till det "normala" antalet timmar.



Lycka till,

kramar från Värmland! ;-)

Kommentera

Publiceras ej