Bilder 2010

1kommentarer

The Llamafarm:

Nadia, jag och Amy på nyårsnatten  Bad på nyårsafton  Little green treefrog 

Mina nykläckta kycklingar  Silky bantams  4 favoriter- Donna, Skylark, Elisa och Erin 

Bundaberg - jobb, party och underbara människor:

Bundaberg- Jennie och Jon  Andi, jag och Linda- en av alla våra mysiga kvällar vid älven  Canetoad-tace på Australia Day 

Simon, jag och Chris  Bastian, Christian och Andi  Jag tillsammans med Canadensare, engelsmän, fransmän och andra svenskar. Otroligt trevligt gäng.  

Fraiser Island - världens största sandö:

Fraiser Island    En utav ett par dingo's som följde efter mig när jag skulle till tälten. Gå aldrig ensam på Fraiser Island-den varningen är tydligen sann..  

Lake McKenzie - rankas som en av de vackraste plaserna - suddig bild tyvärr...

Australien me mamma:  

En av alla vackra fåglar som finns i australien  Koala på Lone Pine koala Center  mamma och en vilande vallaby 

Mäktig örn  världens minsta pingvin- söt!  olga, mamma och ja 

botanic garden - sydney    mamma och olga i botanska trädgården 

Operahuset i Sydney harbour

 Fantastiska Tasmanien:

Lily - chillar som aldrig förr..  Eastern quoll. Vi hade många spotted-tail quolls i djurparken.    Magenta och hennes små ungar   

Söta mangeloo har en speciell sovstil..   Jag håller i en tasmansk djävul för första gången - mäktigaste ögonblicket jag upplevt.   Paul har famnen full 

kängru-gänget samlades varje eftermiddag.Levde fritt,men kom alltid in i djurparken när det var mindre folk.   En bedårande liten Bennet-Vallaby  Så här avslappnade var tassisarna efter att de vant sig vid mig.Men det tog ett par veckor.   

Tillbaka i Sverige:
 
Godingen Hannes hade växt grymt på de 5 månaderna jag var borta.      Min ögonsten tyckte tydligen att det var städdags  Å lite party blev det naturligtvis 

Tess o Tony på Jonas 35-årsfest  Även lilla Clara hade växt massvis under dessa månader  Det traditionella 17 majfirandet i Halden var ju givet 

Speciellt, men underbara norrmän  Jag skaffade mig ett sommarjobb  Jag och mamma hade mysdag i Nora med Gabriel, som blivit stora killen.

Och så flyttade jag tillbaka till Norge under hösten och där är jag nu...

Del av gården  Utanför min lägenhet
 


1 kommentarer

Pillan

18 Jan 2011 10:54

Så härliga bilder, förstår om du längtar tillbaka! (Fast du har ju fullt upp nu med ;-) )



Sköt om dig, kramar!

Kommentera

Publiceras ej