Äntligen bil igen!

0kommentarer

I går köpte jag äntligen bil!! Vilken otroligt frihet att kunna åka när och vart man vill. Har varit utan bil nu sedan påsk och det har väl fungerat. Men det har varit ganska omständigt. Speciellt nu när jag börjat dejta en kille som bor en bit bort och jag får åka i ett par timmar med buss och tåg för att komma till honom plus all väntan mellan bussarna. Är en bit med bil också, men då räcker det med en dryg timme, plus att man kommer ända fram till gården och slipper bli hämtad. Å att bara kunna åka och handla när man vill! Härligt!

Var lite nervös inför köpet. Man vet ju aldrig när man köper privat, och jag är ju knappast något proffs på bilar. Mina krav inför bilköpet var att det skulle vara en kombi, som inte drar alltför mycket bensin, och som fanns här i närheten, plus att kostnaden skulle ligga runt 50 000. Hittade en bil som uppfyllde dessa, som dessutom var billigare och efter lite kontakt med ägaren och kontroll via internet så att det verkligen var han som ägde bilen och att det inte fanns någon pant registrerad på bilen, så träffades vi igår. Bilen är rätt gammal 1997, dock 9 år yngre än min förra.. =) Å trots att den är 13 år så är det otroligt fräsch, faktiskt ännu bättre i verkligheten och efter provkörning och genomgång av alla papper, kvitton och bilen så var det givet att jag skulle ha den. Så nu äger jag den och försäkringen fixad. Försäkring i Norge är för övrigt SVINDYRT.10 000 mer än jag betalade i Sverige! Men nu är de bara och köra!

Så här är min nya pärla!




Kommentera

Publiceras ej