Härliga midsommar!

1kommentarer

Midsommar startade med att jag satte mig i bilen och körde de 4 timmarna från Stange till Karlstad där vi skulle tillbringa större delen av helgen. Jag, mamma, hennes väninna Inger, Marcus och Andreas med deras familjer möttes upp vid Alsters Herrgård. Där blev det sång och dans runt midsommarstången, Midsommarbröllop och picknick i gräset. Väldigt mysigt att umgås allihop utan massa stress. Jag hade gjort snittar med skagenröra och rökt öring och så blev det gubbröra och lite annat. Sedan gick vi ner till naturreservatet allihop och barnen sprang omkring och vi spelade lite fotboll och hade det trevligt. Jag var otroligt trött så jag och mamma åkte hemåt ganska tidigt på kvällen och jag lyckades hålla mig vaken till 21.30, sen dök jag i sängen och vaknade upp 14 timmar senare.. =) Så tydligen var jag övertrött, vilket kanske inte är så konstigt när jag inte har varit ledigt en dag sedan 20 maj.

I går åkte vi tillbaka till Karlstad och tillbringade eftermiddagen och kvällen på Bomstad camping där Marcus och hans familj placerat husvagnen denna helg. Andreas, Madelene, lilla Clara och Claras mormor kom också, och tillsammans lekte vi i lekparken, grävde i sanden och doppade benen i vattnet. Sen blev det grillning, och innan de små skulle sova så spelade jag, Marcus, Gabriel och lilla Hannes minigolf. Jag vann faktiskt, händer inte alltför ofta.. =) Kvällen avslutades med lite snaps för de andra och en massa prat i förtältet innan vi åkte tillbaka till Karlskoga.

En fin helg avslutas med middag i Örebro hos min tredje bror Martin och Evelina som har firat midsommar på annat håll.



Hannes var vindruve-utdelare..



Clara äter smultron från smultronstrået, koncentrationen är hög.. =)



Vovven ska klappas förstås


Andreas och brorsonen Hannes leker för fullt..



Andreas och kusinerna Clara och Hannes håller koll på snälla hunden Etsa.




Stora killen Gabriel är lite blyg men midsommarfin i sin blomsterkrans




Hannes skulle ju så klart också spela golf




1 kommentarer

Pernilla

28 Jun 2011 09:30

Vilka somriga midsommarbilder! :-)



Ja, det var verkligen härligt. Det var en vandringsled som var märkt så man visste var man skulle gå. Bara något ställe som var lite otydligt. Skulle jag gå vilse så har jag ju gps och karta i telefonen ;-)



Vi skulle gå tillsammans någon gång om vi får tillfälle!



Kram P

Kommentera

Publiceras ej