Sista kvällen innan semester..

1kommentarer

Den här veckan har varit rätt så brutal, som väntat inför semestern. Men denna gång har jag prioriterat bättre och hunnit med allt som måste göras och kunde faktiskt sluta redan klockan 17 idag. Innan jag skulle hem sist så jobbade jag 6-23 dagarna innan för att hinna med allt.

Reser tidigt i morgon, till Karlstad. Ska träffa två av mina bröder och deras familjer, och mamma, hennes kompis och min svägerskas mamma som kommit ner från Jämtland för att fira med oss. Kommer vara vid Alsters Herrgård och dansa runt midsommarstången, ha picknick och mysa. Så hoppas det inte regnar.. Blir en lugn midsommar alltså, som de sista åren.

Senaste veckorna har det varit mest jobb, grisningen börjar bli klar nu för denna gång. Har börjat upplärning av han som ska ta över gården efter han jag jobbar för nu. Blev väl si och så med upplärningen då han har ett eget jordbruk som måste tas omhand och det är mest att göra just nu. Men han ska iaf jobba under tiden jag har semester, så får se hur det går. 

Å så har det varit lite dejting med en otroligt härlig kille. Tror tyvärr inte det blir någon fortsättning där av olika anledningar, men han är den första någonsin som jag fallit pladask för, så hade gärna haft en fortsättning med honom. Känns jättetråkigt, men jag känner att jag har gjort allt jag kunnat och varit 120 % ärlig och öppen från start, så jag går ändå ur det med rak rygg.

Ska i alla fall bli otroligt härligt att tillbringa 2 veckor med mina nära och kära, komma bort från jobbet och olycklig förälskelse.. =) För första gången på länge så har jag gjort ett medvetet val och inte planerat en massa redan innan jag hunnit till Karlskoga. Förutom morgondagen och att jag och mamma ska få besök av mina brorssöner nästa helg.  Men framför allt ska jag VILA, vara ute i naturen och bara njuta av att äntligen få ta det lungt och att ha tid att umgås med folk ordentligt för en gång skull.

1 kommentarer

Adela Wegstedt

28 Jun 2011 01:30

Goddag! vad spännande dina poster är. lär definitivt läsa dina inlägg igen. :) Ha en kul vardag =)

Kommentera

Publiceras ej