Good week so far..

1kommentarer

Jag var äntligen till barnmorskan i dag efter massa trassel med min fastlege (husläkare). Så nu får jag se om dagens tilltag hos henne kan göra att jag slipper min fruktansvärda migrän och magont framöver. Vore helt fantastiskt, för som det är nu måste jag gå på starka smärtstillande åtminstone 4-5 dagar varje månad för att inte vara helt sängliggande. 

Som jag skrev för ett par inlägg sedan så har jag ju varit lite frustrerat på jobbsituationen de sista veckorna, men det här veckan har allt flytit på väldigt bra. Det har varit otroligt mycket att göra, igår jobbade jag från 06.45 till 22.30 med några kortare pauser under dagen. Det var väldigt fysiskt arbete dessutom, så jag sov som en stock i natt.

Jag har faktiskt fått en del positiva kommentarer från chefen den här veckan också! Bland annat så har han kommenterat flera gånger att jag har väldigt låg felmarginal när det gäller alla dräktighetsundersökningar jag gör varje vecka. En av de största inkomstkällorna på gården är att sälja dräktiga gyltor (förstagångsföderskor). Så just detta är viktigt för att kunderna inte ska få hem tomma djur eller att vi tror att "våra" avelsdjur är dräktiga när de ska vara det, men istället visar sig vara tomma. Fick en snabbgenomgång på hur man gjorde när jag började här, men sen har jag fått prova mig fram själv för det är ingen kvar på gården som kan det. Man använder ultraljud på samma sätt som när man kollar på människor, och det kan vara svårt ibland, men nu har jag fått in vanan så nu känner jag mig säkrare.

Å igår berättade han för våran foderexpert att han var imponerad över mitt arbete med det nya fodersystemet vi startade upp med för en månad sedan. Mycket som ska registreras och räknas ut, men det känns som att det har lossnat nu. Skitkul! Speciellt att få uppskattning av någon som absolut inte brukar strö sånt omkring sig i onödan.

Så nu har jag fått tillräckligt med pepp för att hålla jobbsugen uppe en stund.. ;)

1 kommentarer

Pillan

25 Mar 2011 18:35

Vad härligt, förstår att det är en kick!

Men undrade en sak, är det något annorlunda just med förstagångsföderskor att de innebär en större inkomstkälla?



Kram

Kommentera

Publiceras ej