natur hela dan..

0kommentarer

Idag fick jag oväntat ledigt, så jag gick en lång förmiddagstur och sedan åkte jag in till Hamar för att ta mig en titt på Vildmarksmässan som var i Vikingskipet (känd som OS-arena för Lillehammer OS 1994). Det var så klart mest jakt och fiske, men väldigt mycket annat intressant också. Om man ville kunde man bland annat åka efter slädhundar på den stora älven. Jag var mest intresserad av alla fotoutställningar av den nordiska naturen och alla fina djur. Blev medlem i turistföreningen så nu har jag fått flera bra tur/vandringskartor över Hedmark och närområdet. Har saknat skogen, då det mest är äng/åkermark runt omkring här. Men det visade sig faktiskt att det finns en massa vandringleder bara ca 15 minuters gångväg härifrån. "Vår" gård finns till och med på kartan. Hittade också en väldigt fin naturbok med bilder från Norge/Sverige/Finland som jag suttit och bläddrat i ikväll.

Den vackra uttern

En av killarna jag dejtat och som jag haft mycket kontakt med nu ska vara med på mässan imorgon, så det var lite synd att vi "gick om" varandra. Han är jägare och en riktigt kul kille, men varken jag eller han vill ha nåt förhållande just nu. Men som sagt, riktigt kul att umgås med.

I dag har det för övrigt en massa kalas hemma i Värmland som jag missat. Min största storebror Andreas fyllde 35 år i veckan. Pillan har namnkalas/fest för sin lilla son Bastian idag och Maria's lilla Julia fyllde 2 år i går så antar att det är kalas där också. Så hade förmodligen känt mig otroligt splittrad över vilka jag skulle fira om jag hade varit hemma. Å jag fick ju trots allt en väldigt fin dag..  




Kommentera

Publiceras ej