Dags för ny rygg?

0kommentarer

Har känt mig lite stel de sista dagarna, men har försökt ignorera det... I går flyttade jag på en massa bångstyriga 200-kilos högdräktiga suggor och andra djur, och det var ju inte så nyttigt. Grisningen börjar nu så det är värsta tänkbara tidpunkt att ha värk i ryggen eftersom det kommer bli väldigt långa arbetssamma dagar med mycket böj och vridningar av ryggen när jag ska ta hand om de nyfödda små.. Under dagen har det bara blivit värre och nu kan jag knappt vrida på huvudet, ländryggen värker och varje gång jag böjer mig ner förväntar jag mig nästan att ryggskottet ska slå till. Dessutom känns det som mina bröstkotor har vridit sig igen. 4 av dessa kotor vred sig precis innan jag började jobba i höstas så jag fick akuttid hos en kiropraktor två dagar innan jag flyttade hit. Det enda positiva är att just vridningen av kotorna faktiskt inte gör så ont, de rör man inte på samma sätt som kotorna längre ner. Utan det känns mest väldigt stelt, så just nu är det nacken som plågar mig mest..

Suck... Får ringa och försöka få någon tid någonstans i morgon så fort som möjligt. Hårt arbete direkt efter kiropraktorbesök är väl inte helt optimalt, men bättre än hårt arbete utan kiro-besök. Ska försöka att inte ta några 14-16 timmars monsterpass som jag brukar göra under grisningens första 5 dagar, men mindre än 10 går nog inte få till. Sömnen kommer garanterat prioriteras framöver iaf, så kroppen får vila så mycket som det bara går. Sen när det här blivit bra igen, så är det träning som gäller. Är på tiden att jag stärker ryggen, uppenbarligen.. Så nu tar jag natta och håller tummarna för att jag mår bättre imorgon. Godnatt!

Kommentera

Publiceras ej