Skulle vilja sova lite...

0kommentarer

Just nu känner jag mig trött. Å skulle helst vilja lägga mig och vila ett par timmar. Grisningen har börjat i dag, så borde vara pigg och utvilad inför den, men jobbade i helgen och förra helgen, plus vardagarna då, så nu hade det varit lite skönt med lite ledigt igen. Blev ju inte så mycket rast och ro när jag var hemma i påsk. Men nu på söndag kommer jag iaf få sova ut lite, för då kommer Maren och jobbar. Tror det blir ganska många ska grisa då så kan nog inte ta helt ledigt den dagen, men det hjälper mycket med sovmorgon.. =) Å denna gång har jag inte ont i nacken, och det är ju toppen! Å även om jag är trött just nu, så känns det mycket bättre på jobbet nu. Det är mer "harmoni" mellan mig och bonden. Han lägger sig inte i så mycket som förut, för han vet att allt blir gjort, även om jag kanske gör det i en annan ordning än han är van vid. Å jag slipper irritera mig på att han kommer och "masar" som de kallar det här. Dessutom har jag gjort ett "experiment" sista månaden som gått jättebra, så han har varit jättenöjd. Ska prova en ytterligare grej med detta gäng suggor som ska grisa och se om det också ger en positiv utveckling av produktionsresultaten.

Helgen med mamma var som väntat väldigt trevlig. Hon gillar aktioner, och marknader och sånt. Å just den helgen så var det en stor "antik, brukt och samlar"- mässa i Vikingskipet i Hamar. Så det var ju givet att vi skulle dit. Både jag och hon handlade en del, mest jag... Borde väl kanske inte ha gjort det, men ibland så måste man unna sig lite.. Å så hade hon med sig en massa mat, främst kött, som jag hade beställt. Så nu är både kylskåpet och min lilla frys full igen. Skönt!

Söndagen gick vi en skogstur, spelade yatzy och jag lagade en del mat och skruvade ihop ett sängbord som också kom den helgen. Skönt och slippa ha vattenglaset, böckerna och telefonen på golvet intill sängen i fortsättningen. Blev som sagt en väldigt trevlig helg. Å om exakt en vecka åker jag till Karlskoga igen, på en snabbvisit. För då ska det bli stor släktfest ute i Kärne. Kul med nästan hela "klanen" samlad.

Kommentera

Publiceras ej