Tillbaka

0kommentarer

Nu var det en stund sedan jag uppdatera bloggen, och det har väl sina förklaringar, bland annat att vi precis avslutat en hektiskt grisningsperiod och jag har varit hemma och hälsat på i Sverige.

Vi, som många andra, har släktingar som utvandrade till USA för många många år sedan. Barnbarnsbarnet till en av dessa har bra kontakt med bland annat min ena faster och hennes familj och de brukar komma hit ungefär vartannat år. Jag har inte träffat dem sedan jag var pytteliten, och denna gång anordnades det släktfest utanför Karlskoga. Vi blev väl ca 30-35 personer sammanlagt. Är ju inte varje dag jag träffar vissa av dessa släktingar, så var ju givet att jag skulle åka hemåt, även om det innebar att åka härifrån mitt under värsta grisningsdagarna.
Men kan ju säga som så att jag kommer inte göra om det. För har aldrig stressat så mycket som jag gjorde dagarna innan, och ändå jobbade jag 14-timmarspass i snitt de sista dagarna.
Som tur var hade vi Maren som kunde täcka upp när jag var borta, och gjorde som alltid ett riktigt bra jobb.

Festen blev hursomhelst väldigt trevlig, god mat, bad i tunnor och jacuzzi och massa socialt. Min amerikanska syssling/fyrmänning och hennes man var otroligt trevliga och det som var extra roligt är att deras bästa vänner bor här i Stange!! Så om en dryg vecka kommer de tillbaka efter en vecka på Hurtigruten och ska vara här två dagar. Så då ska vi ses. Stange är ju till och med mindre än Degerfors, så det är egentligen helt sjukt att det är möjligt, men världens är ju tydligen väldigt liten ibland.. =)

Eftersom näst intill alla som var på festen hade småbarn med sig så slutade det dock alltför tidigt, så jag, Martin (bror) och hans tjej Evelina hoppade i jacuzzin och satt där och pratade i några timmar innan det var sovdags även för oss. Blev en väldigt fin dag! Lördagen tillbringades i Karlstad med hela familjen, vi börjar ju bli några stycken nu med respektive och barn. Andreas har precis köpt hus så vi var där och de som inte hade varit där förut tog sig en ordentlig titt.
Åkte hem redan tidigt dagen efter, så blev inte så lång tid, men jag hann med det som var planerat, plus lite till. Å ÄNTLIGEN fick jag träffa Maria's lilla Julia, som var sjuk både i julas och påskas när jag var hemma. Den lilla guldklimpen hade växt ordentligt sedan jag flyttade i oktober.

Blev en väldigt trevlig och fin helg, så det var absolut värt allt slit dagarna innan även om det som sagt dröjer innan jag gör om de..



Min äldsta brorson har blivit en stor kille, 5 år i sommar. =)


Å lillebror växer också så det knakar. Godingar!




Kommentera

Publiceras ej