Valpdags..?

0kommentarer

Nu verkar det som att det faktiskt kommer komma en liten valp hit till gården om ett par/ några veckor, i form av underbara, fantastiska berner sennen.. =)

Har varit på gång några månader nu, men de "vi" (Ole) skulle få valp av har antingen inte fått så många valpar som de hoppades på eller så har det inte blivit så många tikar. Å jag har sagt att om jag ska hjälpa till att uppfostra en vovva, så vill jag ha en tik, av flera olika anledningar.. Största anledningen är att det finns ett gäng med ilskna han-hundar i grannskapet. 40-50 kilos hund är ju inte så lätt att hålla tillbaka om hormonerna skulle svalla..

Jag fick även välja vilken av tikarna Ole ska ha utifrån bilderna som fanns på hemsidan. Sen är det ju inte säkert att Ole håller med när han väl är där, eftersom man så klart inte kan se mycket av personligheten av bilder, men just nu är det hon som är vald. Hon var finast och såg piggast ut på bilderna. Men som sagt, svårt att välja utifrån bilder, så vi får se vem det blir. 

Här är sötnosen iaf:

Ei flått tispe nr 1 her 6 uker gammel

Tispe 1

Är det inte så man smälter? Ännu en gång blir jag påmind om varför berner sennen är världens vackraste ras.. =)



Kommentera

Publiceras ej