Godkänd hjelpekorpsare! =)

1kommentarer

Nu är jag klar med 30-timmars kursen på första hjälpen. Å idag var det de stora proverna, och jag blev godkänd. Var ordentligt nervös hela dagen och speciellt när jag kom dit. Teoriprovet var jag inte speciellt lugnare över, hade läst på ordentligt i boken. Visste väl egentligen att jag kunde de praktiska situationerna också. MEN, med alla smågrejer man ska komma ihåg, så var jag ordentligt nervös över att jag skulle glömma något viktigt. Men det gick faktiskt riktigt bra!

Så nu har jag fått kursbevis och är godkänd första hjälpare. Så nu får jag gå vakt och vara med på olika evenemang, konserter, tävlingar och så. I mars kommer vi gå Räddning/ettersök Vinter C -kurs som är en grundläggande kurs för att få vara med på eftersökning efter försvunna människor under vinterhalvåret. Då får vi lära oss allt om snöskred, gräva oss en snöhåla (vet inte vad det kallas) och övernatta i. Ska tydligen bli ett antal timmar på längdskidor under det dygnet vi är ute, så det gäller att jag börjar öva.

Det kommer även blir räddning/eftersök barmark C, men det är inte bestämt när det kommer bli. Tycker det är så otroligt kul att gå kurs, men nu ska det blir skönt med en liten paus. Vet att jag kommer bli rastlös igen om ett par veckor.. Så då får jag se vad jag hittar på... =)