1 år på Frisholm!

0kommentarer

Idag har jag arbetat exakt ett år på Frisholm. Jösses..
Ett år som har gått väldigt upp och ner.

Men oj vad jag har lärt mig mycket  och varit med om roliga saker!
Å jag har fått fundera och diskutera hur mycket som helst med en massa kunniga och trevliga människor.
Känns så bra att jag har tillgång till de främsta experterna inom området i Norge, å veterinärer, foderexperter och speciellt alla jag lärt känna genom kurserna som jag har gått under året. Så skönt att bara höra av sig och få "input" av flera olika personer när man undrar över något och sen gøra det man tycker verkar bäst. 
De andra jobben jag haft har jag tröttnat fort på och blivit rastlös, redan efter ett par veckor kan man det - samma rutiner varje dag. Här lär jag mig fortfarande något nytt varje dag.

Sen hade det ju inte gjort något om det hade varit lite närmare till min familj och mina vänner, men där finns det inga jobb før mig. Det här året har jag velat prioritera jobbet och lära mig så mycket som möjligt. Å jag har egentligen inte haft tid eller energi över till så mycket annat heller. Det kommande tiden kommer det fortsätta med en hel del arbete, så länge jag inte har någon eller något jag vill lägga mer av den tiden på, men nu med lite annat smått och gott runt omkring.. 

Å det kommer garanterat bli ännu fler naturupplevelser..



Gamla stallet..



Gamla stallet och boningshusen från vägen..



Vackra vinterdag..



"Mina" små nyfødda nøffisar.. =)



Skogen - där jag trivs allra bäst..



Anka hittade den sista snøfläcken i april och fick svalka magen..



Anka



Mamma och jag på väg ut i skogen



Tinka - førsta dagen som gårdsvalp =)



Godingen



Kvällspromenad



Gårdens rapsfält




Stange Kirke



Utsikt från nya stallet..



Tinka och jag på tur.. =)



Utsikt från gamla stallet..



Tinka och Anka tar det lungt på gårdsplanen..