Høstpromenad

0kommentarer

I helgen var min underbara mamma här och hälsade på.

På lördagen var det ganska fint väder så då tog vi med Tinka ut i skogen. Hon är så duktig. Hon är inte direkt bortskämd med skogsturer och vill inte direkt att hon ska vänja sig för mycket vid det heller. Eftersom när jag försvunner härifrån så kommer det nog inte bli mycket promenader. Så nu blir det mer som en trevlig bonus. Eftersom hon är lös jämt på gården och springer runt precis som hon vill så trodde jag nog att det skulle vara mer problem vid de få tillfällen hon är kopplad. Men hon är jätteduktig, och betydligt lugnare än annars. Trots att hon fortfarande är en jättebusig valp och inte har fått så mycket lydnadsträning så är det inga problem att säga åt henne att sitta, stanna på stället, släppa kopplet och gå iväg en bit för att ta lite bilder på henne. Mamma var så imponerad av sötnosen..

Sen spelade vi spel och hade det mysigt. Jag och mamma älskar gyros och när jag bodde i Halden köpte vi alltid det och lagade iordning. Har varit sugen på det länge. Så nu inhandlade jag en massa kryddor och blandade ihop de i en egen gyrosblandning. Blev grymt nöjd med det. Så nu kan jag laga det precis när jag vill.














Kryddorna till gyros: Chilipulver, spiskummin, vitløkspulver, kanel, koriander, paprika, timjan, persilja och oregano...

Kommentera

Publiceras ej