Kunskap..

0kommentarer

Något som jag verkligen tycker om är att lära mig nya saker, å det spelar mindre roll vad det är.. =) Det är därför jag normalt blir rastlös efter en stund på ett nytt jobb och måste gå nån liten kurs vid sidan av. Vill känna att jag utvecklas mentalt hela tiden och inte bara stannar upp och är "nöjd". Men jag är inte rastlös på ett destruktivt sätt som jag kan se hos en del personer. Som hela tiden flyttar, byter pojkvän, renoverar ihjäl sig, eller på något sätt ständigt måste förändra något. "Ingenting får någonsin bli tråkigt..".

Under vecka 34 ska jag på kvällarna och helgen ha 30-timmars första hjelpen kurs med röda korset i Hamar. Det ser jag fram emot! Vi har inte fått tiderna än, men eftersom de blir svårt att trycka in 30 timmars kunskap på lördag-söndag, så har de delat upp det under hela veckan. Det kan nog bli lite slitigt eftersom jag kommer jobba heltid utöver det, men framför allt kommer det nog bli väldigt intressant!

Å den 2:a november ska jag iväg på en endagskurs via jobbet som jag velat gå på länge. Passar perfekt just nu eftersom jag och min chef är lite oense om hur vi ska lägga upp de dräktiga djurens foder. Jag vill ändra den och han vill ha kvar det som det är nu, vilket fungerar långt ifrån optimalt. Efter den kursen kommer jag ha "mer køtt på benen". Men äntligen efter 1 1/2 månads (något heta) diskussioner har han börjat vackla och det skulle nog bli som jag tycker oavsett om jag får gå kursen eller ej, men som sagt, kan aldrig bli för mycket information.

Kunskap ær makt var det ju någon vettig person som sa.. ;)

Kommentera

Publiceras ej