Lugn söndag?

1kommentarer

I går kände jag mig otroligt sliten av någon anledning, så var väldigt tacksam över att det inte var något speciellt som skulle göras i helgen på jobbet. Blev 4 timmars rutinjobb och det såg ut att bli detsamma idag.

Men vädergudarna hade andra planer och bestämde att det skulle regna. Så all tröskning och intagning av halm blev uppskutet. Istället kom bonden vid 8 och berättade att vi istället skulle passa på att tömma smågrisavdelningen idag istället för i morgon som planerat. Ufffffff...
Så det blev inga 4 lugna timmar, utan jag blev klar med allt før en timme sedan. Tömningen tog ca 4-5 timmar, men alla registreringar som ska gøras, ställa in blötlæggningen som ska stå på över natten och en massa småsaker gør att det alltid blir långa dagar vid tömning.

Rengöringen av avdelningen faller på mig denna gång, då killen som brukar gøra det är upptagen med potatisupptagning i morgon. Så i morgon ska jag stå med högtryckstvätten heeeeela dagen. För han som brukar göra det tar det ca 6 timmar. Men jag har bland annat slaktlevering och lite annat som ska  göras, plus att jag ju knappast kan kallas för blixten direkt.. ;) Så det kommer nog snarare ta 10 timmar för att få rent hela avdelningen.
Så i morgon kväll vid den här tiden, kommer jag garanterat va ordentligt stel i ryggen.

Får nog flytta den lugna "søndagen" till tisdag istället... ;)

1 kommentarer

Pernilla

03 Oct 2011 18:52

Ta hand om dig! Kram P

Kommentera

Publiceras ej